Monday, December 24, 2012

Surat Kecil Untuk Tuhan

Assalamualaikum dan selamat petang bloggers!
Entry kali nie nak review tentang satu novel yang telah pun di jadikan filem..



Surat Kecil Untuk Tuhan..

Diadaptasikan daripada kisah benar yang mengisahkan tentang perjuangan seorang gadis dari Indonesia bernama Gita Sesa Wanda Cantika dalam melawan penyakit cancer selama 3 tahun.. Menghidap cancer Rabdomiosarkoma berbahaya pada usia yang muda. Menceritakan pengorbanan si Ayah yang tidak mahu satu-satunya anak perempuannya berdepan dengan mati, pelbagai cara dan ikhtiar di lakukan. Selepas beberapa bulan berubat, cancer itu hilang. Malang tidak berbau. Apabila Keke masuk ke Tingkat 3, cancer tersebut kembali menyerang.. Keke bertuah kerana mempunya rakan-rakan dan keluarga yang sentiasa ada dengannya ketika senang mahupun susah.. Dan akhirnya.. Keke meninggalkan alam fana ini pada 25 Disember 2006..

Cancer ini menyerang soft tissue di bahagian muka tetapi tidak mustahil untuk ia menyerang seluruh anggota badan. Lebih menakutkan, cancer ini tidak mempunyai tanda-tanda seseorang itu menghidap cancer ini.

Cerita dia memang best. Confirm menangis tak kira lelaki atau perempuan. Cerita sedih yang menyayat hati.. Pengorbanan seorang ayah demi menyelamatkan puteri satu-satunya. Thanks to my berstfriend [Safwan Arifin] sebab bagitahu tentang cerita ini. *dia beli novel nie kat indonesia*. I habiskan dalam masa 5 jam. Lepas je dapat buku nie, I terus baca sebab excited sangat degar review dari Saf.


Y'all harus baca cerita nie. Tapi malangnya dia hanya jual di Indonesia. :(


Sekian.


4 comments:

Pwincess said...

Menarikkk.

Fatin Sh said...

@Nurulee kalau ada kesempatan, dapatkan buku nie. best sangat :)

Nadia Johari said...

baca sinopsis pun dh sedih..

Fatin Sh said...

@Nadia Johari
Yes it is. First time dengar review, excited gilaa nak baca :)